تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/18 - 14:25
کد خبر: 138386

هفته نامه صوتی استاد رحیم پورازغدی درباره مشروطه؛

محل تحصن‌ها از زیارتگاه‌ها به سفارتخانه انگلیس تبدیل شد!/ نقش روشنفکران و انگلیس در نابودی و تغییر مشروطه/ کسروی اعتراف کرد رهبران و بدنه مشروطه دینی بودند

محل تحصن‌ها از زیارتگاه‌ها به سفارتخانه انگلیس تبدیل شد!/ نقش روشنفکران و انگلیس در نابودی و تغییر مشروطه/ کسروی اعتراف کرد رهبران و بدنه مشروطه دینی بودند

کسروی اعتراف می کند حتی روشنفکران غربگرا یا درباری هم که مطالباتی چون مشروطیت غربی(کنستیتوسیون)، جمهوریخواهی فرانسوی و مشروطه‌خواهی انگلیسی و قانون اساسی به سبک آمریکا و شعارهایی چون دمکراسی و آزادی و پیشرفت و ترقی سر می دادند تقریبا همه به تقلید و از سر جهل بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: به مناسبت سالگرد نهضت مشروطه هفته نامه صوتی حسن رحیم پور ازغدی به بازخوانی تاریخ مشروطه و تحلیل محتوای آن با استناد به اعترافات اسلام ستیزانی چون کسروی(تاریخ نویس مشروطه) اختصاص یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، هفته نامه صوتی 42 و 43 استاد حسن رحیم پور ازغدی به مناسبت سالگرد نهضت مشروطه به بازخوانی تاریخ مشروطه و تحلیل محتوای آن با استناد به اعترافات اسلام ستیزانی چون کسروی(تاریخ نویس مشروطه) پرداخته است.

1- تغییر معادله قوای جهان و منطقه در تحولات جنگ بین الملل اول اروپایی و تأثیر آن در نحوه مواجهه با جنبش عدالتخواه اسلامی (مشروطه)

2- معادلات انرژی و سوخت و کشف نفت در ایران و تأثیر آن در رفتار انگلیس با جنبش اسلامی مشروطه

3- سقوط سلطنت تزارها بدست بلشویکها و سقوط شاه های اروپا یا بی اختیار شدن ایشان در یک ظرف زمانی

4- شکست حکومت عثمانی و فروپاشی تدریجی آن به دست انگلیس و با شعارهای غربی

5- رهبران مشروطه، علمای دین بودند، شعارها همه اسلامی و شریعت خواهانه و مطالبه عدالت اسلامی بود و نخستین شهدای آن، طلاب حوزه

6- اصناف و بازار، همه با دفاع از حریم علما و روحانیت به صحنه آمدند، همچون آغاز تظاهرات و اعتصابها در اعتراض به "توهین"نوز" بلژیکی به لباس روحانیت"، اعتراض به تسلط کفار غربی (یهود و ارمنی، انگلیس و فرانسوی  و...) بر گمرک و اقتصاد و مالیاتهای کشور، اعتراض به تأسیس بانک ربوی استعمارگران اجنبی در تهران و تخریب ساختمان بانک، اعتراض به بازداشت علمای مبارز در کرمان و قزوین و سبزوار و تبریز و ...، اعتراض به حاکمان درباری، مطالبه عزل حاکم تهران و صدر اعظم ایران، حمله زنان محجبه با چادر و چاقچور به کالسکه شاه و مجبور کردن او به عذرخواهی از علما دین، و...

7- محل اعتصابها، تحصنها و تظاهرات، حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مدارس علمی حوزه ها و مساجد و هیئتها و مسجد بازار بود ولی چند سال بعد ناگهان کسانی سفارت انگلیس را برای تحصن پیشنهاد کردند؟!!

8- جرقه نخستین راهپیمایی ها و درگیری ها و اعتصابات علیه حکومت استبداد بی دین و علیه نفوذ کفار استعمار گر در کشور در ماه محرم و ماه رمضان و مراسم دینی زده شد.

9- در فهرست مطالبات انقلابیون و نیز دستخط تسلیم شدن شاه، همه مواد، اسلامی و دینی بود و نامی از مشروطه، پارلمان، دموکراسی، آزادی و قانون اساسی به سبک غربی نبود.

10- سفارت انگلیس و روشنفکران درباری قاجار، نقش اصلی را در تبدیل عبارت "مجلس شورای اسلامی" که خواست مردم و علماء و بدنه اصلی انقلاب بود به عبارت "مجلس شورای ملی"در دستخط شاه و امضاء حکم مشروطه داشتند.

11- حتی نویسنده تاریخ مشروطه ایران، کسروی که چهره ضد دین، آخوند ستیز، وابسته به غرب و تحریفگر و مغرض بود، صریحا اعتراف می کند که بدنه انقلاب مشروطه، فعالان و فداکاران آن، رهبران و شعارهای آن، همگی دینی و مسجدی و علمایی و کار روحانیت و متدینین بود و مطالبات آنان، اجرای کامل قوانین شریعت اسلام، حفظ منزلت علمای دین و اطاعت از آنان، مبارزه با فساد و ظلم و رشوه و استبداد حاکمان، مبارزه با نفوذ اجانب و کفار غربی در سیاست و اقتصاد کشور و از این قبیل بود و هرگز شعارهای لائیک و غربی و مطالبات غیر شرعی نداشتند.

12- کسروی اعتراف می کند حتی روشنفکران غربگرا یا درباری هم که مطالباتی چون مشروطیت غربی(کنستیتوسیون)، جمهوریخواهی فرانسوی و مشروطه خواهی انگلیسی و قانون اساسی به سبک آمریکا و شعارهایی چون دمکراسی و آزادی و پیشرفت و ترقی سر می دادند تقریبا همه به تقلید و از سر جهل بود و نمی توانستند آنها را توضیح دهند و خود نمی دانستند چه می خواهند و فقط به طور مبهم،"ترقی"!! می خواستند.

برای دریافت هفته‌نامه های صوتی 42 و 43 از اینجــا و اینجــا اقدام کنید.


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تأثیر قوانین جدید بر صرافی ‌های ارز دیجیتال
مه بافت بهترین تولید کننده کش و نوار
محبوب ترین بازی‌های Esports در سال ۲۰۲۴
نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ / راهنمای خرید آنلاین کتاب
بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (برنامه‌های رایگان را بشناسید)
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
گشت مرزی آمریکا هم وارد دانشگاه‌ها شد +فیلم
جزئیات توافق مهم ایران و آژانس
ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
ژست های تتلو در آخرین جلسه دادگاه +عکس
تتلو: اشتباه کردم و هیچ دفاعی ندارم
اسیدپاشی به بازیکن ملی پوش +عکس
سازمان مالیاتی به ابهامات طلا فروشان پاسخ داد
دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند
ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه جهرم با حضور معاون توسعه منابع وزیر علوم
فیلم/ سیل آخرالزمانی در کنیا +فیلم
تشدید تنش میان اسرائیل و آمریکا
دبیر: یک طلا در المپیک بگیریم هنر کرده‌ایم
درس اخلاق/ ذکر خدا با انسان چه می‌کند؟ +فیلم
ارتش اسرائیل مدعی تسلط بر گذرگاه رفح شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top